19 December 2008

KOLEKSI PUISI PERIBADI

.................................................................................................................


.................................................................................................................


BICARA SEMALAM






Semalam, tika aku melihat
senyuman kudus si kerdil
memintal gumpalan benang perasaan
menjadi sebuku

Aku terusi mendakap kesedihan itu
warnanya kian suram sepudar mendung
di paut akan rasa simpati
hati kerdil itu milik siapa,

Dia,......
Mengertikah erti rindu
tautan cinta damai bukan untuknya
kepedihan yang menjeruk didasar hati
melarut sebalang emosi di kalbu
Aku yang kaku disini
saujana ku mimpi ngeri
berkotakan hati sekeras batu
dilunakkan suara penipu...







................................................................................................


IRAMA KENANGAN





Kala puputan rindu berhembus
Dingin mengigit temulang sepi
Memukau carik-carik kenangan
Setenang bait puisi
Berlagukan senandung merdu
Sepi...memagut usia
Akhirnya berpaut selimut putih
dan wanginya setangi...
Segar dalam ingatan


......................................................................................................




ANDAI AKU PUNYA CINTA




Andai Aku punya Cinta
Hatiku pasti dibungkusi bahagia
Segenap rasaku berperisa rindu
Alam jua dipuput bayu kasih yang berhembus
Andai aku punya cinta
pasti derita terhalau jua
demi sebuah kehidupan yang kudus
kerna hanya aku yang mengerti
akan erti dakapan kasih
Mampukah aku memilikki cinta
kiranya congakku semakin kelabu
dihujani dakyah keliru
lantas biarlah aku bermimpi sendiri
kerana aku tahu ertinya
tanpa perlu didustai lagi....


.......................................................................





2 Ulasan:

Anonymous said...

Amboi, ada orang rumah, senyap je yek ... hik hik hik

macai_suci said...

alamak bro lupalah nak upload gambar kahwin nanti la yerk...

Template by:
Free Blog Templates