29 July 2009

Kasih Sebuah Cinta

Semenjak kelahiran puteri saya Nurul Faqihah Husna. Isteri saya perlu menghabiskan "Tempoh berpantangnya" di kampung sekaligus memaksa saya tinggal berjauhan dengan isteri dan puteri saya.

Di saat ini barulah saya mengerti betapa besarnya erti kasih sayang. Hidup kita tidak akan sempurna tanpa perasaan kasih dan sayang serta rindu. Rasa cinta itu sebenarnya memang telah wujud mendominasi hati kita semenjak kita diciptakan.Cuma, pengertiannya sahaja yang membawa pelbagai maksud dan tujuan. Cinta yang paling agung dan melebihi segala-galanya hanyalah kepada pencipta kita.

Cinta sesama manusia adalah cinta lahiriah yang membawa kepada ketenangan hati,kebahagian dan melengkapkan perjalanan kita menongkah arus kehidupan.

2 Ulasan:

Anonymous said...

Ya bro, kata penyair sufi Mesir, Hafiz - tanpa cinta, padi tidak akan menguning emas. :)

Teratakerapung said...

saya 2 kali berjauhan dengan isteri. "kau tidak boleh hidup tanpa cinta walaupun hanya untuk 60saat"

Template by:
Free Blog Templates